خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/06/11 - 14:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
محجوب مطرح کرد:

آلودگی نفتی زمین‌های کشاورزی با پساب رها شده از پالایشگاه باقرشهر/ خاک منطقه و قنات‌ها در معرض تهدید آلودگی نفتی

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: آلودگی زمین‌های کشاورزی باقرشهر ناشی از نشتی مخازن و لوله‌های پالایشگاه این منطقه نیست.

علیرضا محجوب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص سرایت 15 ساله  مواد نفتی از مخازن و لوله های انتقال پالایشگاه باقرشهر به زمین های کشاورزی،گفت: این اتفاق نشتی مخازن و لوله‌های پالایشگاه نیست، بلکه پساب رها شده ناشی از شست و شوی پالایشگاه است.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان محیط زیست توجه کافی به نحوه احداث و قرار گرفتن لوله ها نداشته است، باید تمامی آب‌های سطحی و غیر سطحی اطراف این پالایشگاه‌ را جمع آوری و به مکان دیگر انتقال دهد.  



عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با انتقاد از نحوه اقدامات سازمان حفاظت از محیط زیست، اظهار کرد: برای بررسی نشتی پالایشگاه آزمایش‌های مختلف و متعددی انجام شد و نتیجه آن عدم نشت مواد نفتی به داخل خاک بود، طبق آزمایش‌ها معلوم شد بنزین، نفت خام و نفت تصویه شده نبوده است.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: آلودگی زمین‌های کشاورزی باقر شهر تهران ناشی از شست و شوی موادی بود که به کف پالایشگاه می‌چسبد، که به داخل خاک، زمین‌های کشاورزی و قنات‌ها رسوب می‌کند، که متاسفانه تاکنون هیچ فکر اساسی برای آن نشده است.



وی با اشاره به تذکرات متعدد شورای شهر پیرامون نفوذ مواد نفتی به داخل خاک و زمین‌های کشاورزی، تاکید کرد: تذکر تنها برای پیگیری این نوع مسائل کافی نیست و باید این موضوع به صورت کامل مورد بررسی قرار بگیرد و تکلیفش مشخص شود.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: پیگیری و رسیدگی این موارد به سازمان محیط زیست محول شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 260353
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار